Sprzedawcy, przedstawiciele handlowi, kierownicy sprzedaży - to zawody, które od wielu lat cieszą się największą popularnością w rekrutacji przez Internet. Według raportu GazetaPraca.pl „Rekrutacja w Internecie. Podsumowanie 2010 roku” w zeszłym roku na portalach rekrutacyjnych zmieszczono 204 tys. ofert dla pracowników tej branży. Wynika z tego, że pracodawcy ciągle mają kłopoty z pozyskaniem dobrych pracowników do działów sprzedaży.
Według raportu „Rekrutacja w Internecie. Podsumowanie 2010 roku” 25 proc. wszystkich ogłoszeń o pracę to oferty w działach sprzedaży. Powstające, nowe firmy zaczynają rekrutację personelu właśnie od stworzenia działu sprzedaży. Natomiast istniejące przedsiębiorstwa rozbudowują i inwestują w zespoły sprzedażowe.- Sukces firmy zależy od całego zespołu sprzedaży, czyli od umiejętności i kwalifikacji handlowców – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP. W wielu branżach trudno o wyraźne różnicowanie produktów, oferowanych przez konkurencyjne firmy. O sukcesie firmy decydują więc umiejętności i kompetencje sprzedawców.
Nic dziwnego, że zapotrzebowanie na dobrych handlowców nie maleje. Pracodawcy oczekują od zatrudnionych w działach handlowych niebanalnego rozwiązywania problemów, przebojowości oraz silnego nastawienia na cel. Firmy potrzebują osób wykwalifikowanych i kompetentnych, czyli… sprzedawców idealnych.
Jak zatem zostać takim sprzedawcą? Oprócz nabytych już umiejętności trzeba stale się rozwijać i poznawać nowe techniki sprzedaży i komunikacji oraz poszerzać wiedzę o potrzebach klienta.
- Najnowsze szkolenie internetowe Akademii PARP „Techniki sprzedaży”, które właśnie zostało uruchomione, jest przeznaczone nie tylko dla początkujących sprzedawców. Również ci doświadczeni będą mogli zdobyć nowe umiejętności – dodaje Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.
Już w pierwszym module tego szkolenia uczestnicy zrozumieją i opanują umiejętność określania, jakimi cechami powinien odznaczać się dobry sprzedawca. Będą potrafili wyciągnąć wnioski z porażek i wykorzystać je do stania się lepszym sprzedawcą. Przedsiębiorcy dowiedzą się jak ocenić siebie, jako sprzedawcę i przedstawić dobre strony pracy sprzedawcy pracownikom.
W kolejnych modułach pracownicy i przedsiębiorcy z firm z MSP zdobędą nową wiedzę o klientach i poznają techniki komunikacyjne przydatne w sprzedaży. Otwieranie i finalizowanie procesu sprzedaży, prezentacja handlowa i trudne sytuacje to tematy następnych modułów w szkoleniu Akademii PARP on-line „Techniki sprzedaży”.
„Techniki sprzedaży” to już 28 bezpłatne szkolenie internetowe Akademii PARP i 6 z zakresu marketingu i sprzedaży. Dostępne jest na portalu www.akademiaparp.gov.pl. Uczestnicy mogą zdobyć nową wiedzę w tym obszarze w innych szkoleniach: „Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem”, „Plan marketingowy w MSP”, „Praktyczne zagadnienia public relations i marketingu w MSP”, „Marketing internetowy i e-commerce w MSP”, „Badanie rynku”. Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę. Zdobyta wiedza potwierdzana jest certyfikatem.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/zostan-idealnym-sprzedawca